CRESCENDO
Fyzické divadlo Debris Company sa od svojho vzniku dlhodobo a pravidelne venuje umeniu vo verejnom priestore, performancii mimo klasických divadelných priestorov, imerzívnym a site-specific projektom: divák má možnosť vidieť herca/performera v prostredí, ktoré primárne nie je určené na divadlo.
Crescendo je hudobno-pohybová esej o miznutí tela v „klastroch“ rozdielnych entít ako modelový príklad a aktuálna metafora súčasného sveta, v ktorej sme ako spoločnosť lenivo uviazli. Hudobný pojem crescendo je v tomto zmysle vnímané ako postupné narastanie, vrstvenie, stúpanie, rozširovanie smerom k vyvrcholeniu. V narastajúcom hluku prázdnoty mizne človek ako v mýtickej rozprávke. Všetko sa opakuje, taký je historický stav vecí: v znásobenom abstraktnom pocite, ktorý nie je možné konkretizovať v príbehu.
Inscenácia vznikla v koprodukcii s
Divadlom Pôtoň, Bátovce.
Since its inception, the physical theatre Debris Company has long and regularly been dedicated to art in public, to performance outside of classic theatre venues, to immersive and site-specific projects where the spectator can see an actor/ performer in a setting that is not primarily intended for theatre.
Crescendo is a music-movement essay about the disappearance of the body in clusters of different entities as a model and current metaphor for the contemporary world in which we as a society are idly stuck. The word crescendo is thus perceived as gradual increase, layering, rising, expanding towards a climax. In the growing noise of void, a person vanishes as in a mythical fairy tale. Everything repeats itself, such is the historical state of affairs. In a multiplied abstract feeling that cannot be concretised in a story.
The production was co-produced with
Pôtoň Theatre, Bátovce.
Concept, direction, music, light-design:
Jozef Vlk
Choreography:
Stanislava Vlk Vlčeková
Costume design:
Andrea Pojezdálová
Performed by:
Stanislava Vlk Vlčeková, Andrea Pojezdálová
|